Cum sa iti organizezi biroul ca sa fii mai productiv?

Nici o imagine

Cele mai noi studii au aratat faptul ca un birou dezordonat ne face mai creativi si ca, dimpotriva, nu ar afecta cu absolut nimic creativitatea. Dar hai sa recunoastem faptul ca ne-ar fi extrem de dificil sa ne gasim instrumentele de lucru si chiar sa ne folosim mouse-ul pe un birou plin de hartii, carti si instrumente de scris.

Sa ai un birou organizat nu inseamna sa ai totul aranjat la milimetru, ci sa ai spatiu de lucru si obiectele sa fie puse la locul lor, astfel incat sa iti fie mai usor sa le gasesti. Nu uita ca iti petreci intre 8 si 10 ore la birou, care devine, practic, o a doua casa! 

5 pasi pentru organizarea eficienta a biroului

Daca iti doresti un birou primitor, care sa iti confere creativitatea de care ai nevoie, iata 5 pasi care sa te ajute sa fii mai productiv ca niciodata:

Scapa de aglomeratie

Ai terminat un proiect sau un task? Atunci e momentul sa scapi de toate hartiile, brosurile, pliantele de la proiectele anterioare, mai ales daca nu iti mai sunt utile. Ca sa reduci consumul de hartie si tus al imprimantei, cel mai bine ar fi sa lucrezi pe suport electronic, iar fisierele sa le salvezi pe laptop sau pe hardul exterior.

Dar daca totusi trebuie sa lucrezi pe suport fizic, pastreaza pe birou hartiile strict esentiale, pe care sa le aranjezi in fisier organizate, intr-un teanc per proiect, pe care sa il pui departe de zona laptopului sau a mouse-ului.

Fa-ti un planner

Daca este necesar sa iti iei notite si sa iti organizezi task-urile, o buna optiune ar fi sa iti cumperi un planner. Daca ai capsator, compostor, pixuri sau alte instrumente de scris pe care nu le folosesti prea des, cel mai bine ar fi sa le depozitezi in sertare. 

Investeste in confortul tau

Daca iti petreci mai mult de 8 ore la birou, cel mai bine ar fi sa iti cumperi un birou de dimensiuni generoase, cu multe spatii de depozitare, dar si intr-un scaun comod, prevazut cu brate si spatar inalt, care sa iti permita sa ai o pozitie confortabila in timpul lucrului. O buna optiune este reprezentata de scaune din catifea, pe care le gasesti intr-o gama diversificata de modele si culori.

Imparte si eticheteaza documentele

Lucrul cu documentele nu este niciodata prea usor, mai ales ca maldarul de hartii ne pot face sa ne simtim coplesiti. Cel mai bine ar fi sa iti aranjezi documentele, iar pe cele pe care nu le folosesti sau le folosesti mai rar sa le plasezi in cutii, pe care sa le etichetezi corespunzator. Astfel, cand vei avea nevoie de ele vei stii exact de unde sa le iei si nici nu vei irosi timp. 

Personalizeaza-ti biroul pentru a deveni mai creativ

Indiferent ca vorbim despre biroul de la serviciu sau cel de acasa, nu uita sa il faci cat mai confortabil, astfel incat sa ai mai mult chef de munca si mai multa creativitate. Inconjoara-te cu lucrurile care te inspira, cu fotografii sau accesorii din hobby-urile tale, poate chiar cateva citate motivationale, pe care sa le asezi pe un panou din pluta.